.



.





.

4/09/2011

New dress for the rocking chair







Already longer, the rocking chair has requested a new dress. Between he got it. The work was fun. As many steps to do by hand, I could make it outside and concentrate on other tasks at the same time.

The "cover" I have worked with very, very old white embroidery and styled the back so that the chair pad and the back have separate slots for the upholstery. So the strength of the pad can be determined individually.












Schon länger hat sich der Schaukelstuhl ein neues Kleid gewünscht. Nun war es endlich soweit und er hat es zwischendurch bekommen. Die Arbeit hat Spaß gemacht. Da viele Schritte von Hand zu erledigen waren, konnte ich sie draußen machen und mich gleichzeitig auf andere Aufgaben konzentrieren.

Für das „Deckblatt“ habe ich eine sehr, sehr alte Weißstickerei aufgebracht und die Rückseite so gearbeitet, dass die Stuhlauflage und die Lehne separate Einschübe für die Polster haben. So kann die Auflagenstärke individuell bestimmt werden.



Again, Friday - enjoy the weekend!!!

                                  Vintage


.