.



.





.

6/12/2011

Finish ... never again ...









From today I am definitely for the rest of my life, "Mama without school day" ;). Many years of regular school time in Germany and a six year high school time are behind me/us. With today's date the school is past for my little son. Although the diploma is not yet available but that the postman will bring in the next few days.

Countless school sandwiches were smeared, folders and pens bought, tears dried and achievements praised, parent meetings attended, homework checked, learning materials explained and events organized.

A strange feeling … to the idea, to be no longer school mother, I have to get used … ;)

As of Monday afternoon, I'm finish with all my to-do-points. Then there is first a few days "vacation" with lazy hours, detailed blog rounds, walks and leisure. I'm
already soooooo happy!!!







  


Ab heute bin ich definitiv und für den Rest meines Lebens „Mama ohne Schulalltag“ ;). Viele Jahre Regelschulzeit in Deutschland und weitere sechs Jahre High School Zeit liegen hinter mir/uns. Die Schulzeit meines kleinen Sohnes ist mit dem heutigen Datum beendet. Zwar liegt ihm das High School Diplom noch nicht vor, aber das wird in den nächsten Tagen der Postbote bringen.

Ungezählte Schulbrote wurden geschmiert, Hefter und Stifte gekauft, Tränen getrocknet und Erfolge gelobt, Elternabende absolviert, Hausaufgaben kontrolliert, Lernstoff erklärt und viele Termine organisiert.

Ein komisches Gefühl ... an den Gedanken, nicht mehr 'Schulkindmama‘ zu sein,  muss ich mich erst noch gewöhnen ;)

Ab Montag Nachmittag bin ich mit meinen ganzen to-do-points fertig. Dann gibt es erst einmal ein paar Tage „Ferien“ mit Faulenzen, ausführlichen Blogrunden, Spaziergängen und Freizeit. Ich freue mich schon riesig!!! 






Big hugs

               Vintage

.